en sån där dag som går i gråa nyanser både inne och ute

Då min älskling har fått ett jobb han verkar stormtrivas med så kändes det inte längre lika kul att kanske flytta till Borås, även om jag fortfarande ville, men igår då jag fick veta att jag iaf inte kommer in så känns det bara tomt. Kan fortfarande komma in på en kort kurs, men känns inte lika bra. Känns somm att jag ändå hade tagit ett stort steg då jag tillslut hade valt, men nu måste börja om.
Ska Umeå verkligen vara den enda staden jag har bott i? Ska jag verkligen nöja mig med ett "vanligt" jobb? Inte för att det är nåt fel med det och jag tror säkerligen att jag ändå hade hamnat där, men nånstans trodde jag ändå att jag först skulle testa på en massa för att sedan återgå till hemstaden och ett lärarjobb eller vad det nu kan vara.
Vet inte riktigt om jag är redo att ge upp de, men har inte riktigt den motivationen som krävs för att ta tag i det kreativa. Detta tror jag också är första gången jag har misslckats med något jag velat. Visst har jag fått nobben från jobb och misslyckats ibland både i skolan och socialt, men aldrig då jag verkligen har försökt något. Då har jag nog alltid lyckats om inte helt, så iaf hyfsat. Självklart kunde jag ha satsat så mycket mer den här gången också, men kanske var det också meningen att jag inte skulle komma in. Enda sen jag har varit liten har jag alltid tänkt "att jag vill bli någon". Inte känd på nåt sätt, absolut inte, men åstadkomma nåt jag kan vara nöjd och stolt över, och framför allt nåt jag tycker är roligt och vill fortsätta med.
Inte kan jag satsa på resaturangbranchen heller, typ de enda jag kan, för magen har sagt ifrån för länge sen.
Jag tror jag behöver ett arbete där jag får känna att jag skapar något och arbeta med nån slags kreativt..annars kommer jag lessna efter ett tag.... men tror banne mig jag lägger symasinen på hyllan! Nu får det bli hobby och tar gärna emot roliga beställningar för pengar i gengäld...för den svindyra symaskinen måste ju ändå tjäna in sin svindya inköpskostnad.

Vill fara på ikea och köpa massa onödiga saker för pengar jag egentligen inte har! Det kommer iaf att muntra upp mig det vet jag:) Trodde ju att mina sparpengar skulle komma till pass då jag skulle plugga..kanske är det dags att slösa lite istället...någon som vill ut och resa?! :)  

Vill ha hemma-i-soffan-och-se-på-film-dag, men iväg på banken, posta brev och jobba:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0