housewife

Så har jag varit ofrivilligt arbetslös den här veckan:P Usch säger jag för myndigheter, akassor och allt annat som bara är formaliteter med papper hit och papper dit. Just nu väntar mitt nya jobb på bygglovspapper..så det som skulle bli mycket jobb och premiärvecka blev till att leka dagdrivande hemmafru istället:P

Är i för sig inte helt fel men det gör att inga som helst pengar kommer in heller..känns lagomt kul när jag har hittat både ett par favoritskor och tröja som jag helst skulle vilja ha en i varje färg. Ska även lägga ut pengar på optiker och linser i veckan (något som borde gjort för länge sen) ett tandläkarbesök hade inte heller skadat, för att inte tala om mitt hår som behöver lite färg och klippning. Sen är det ju den efterlängtade systemkameran, tatueringen och körkortet som jag faktiskt idag har tagit mig ett steg närmare iaf:P Man ska inte samla upp allting och nu vet jag inte riktigt vad jag ska prioritera..
Alla småjobb på sidan jag haft verkar också lysa med sin frånvaro då jag har glatt mig åt det nya jobbet. Alla verkar ju inte glädjas med mig och allt strul är ju inte mitt fel direkt. Min inkomst har ju fått ett hårt slag de senaste månaderna av detta också. tro mig.

Min kreativitet håller sig också borta, känns lite tugnt. Man skulle ha haft tillgång till en kopiator och skrivare så hade det iaf varit lite lättare att vara kreativ! Men de ska väl till och lösa sig efter lite krångel iaf.
Helgen har varit trevlig med lite hemma mys, goda middagar och gott sällskap. Idag lyser solen som aldrig förr, men först blir det till att få bort att #*# katthår som dominerar lägenheten. Lite musik på det också:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0